8 mar 2015

Wycieczka- Berlin

Witam!
Dziś jak zawsze sprawozdanie po wycieczce. Nie wiem czy wcześniej wspominałam, jakieś szczegóły, więc troszkę teraz opiszę plan i zamysł podróży. W czwartek rano pojechaliśmy autokarem do Międzyrzecza- bunkrów niemieckich. Następnie już w Niemczech do Niederfinow- podnośni statków, po czym wprost do Berlina. Tam zatrzymaliśmy się w hotelu Comfort- który mile mnie zaskoczył . Nie spodziewałam się tak ekskluzywnych jak na zwyczajną, szkolną wycieczkę warunków. Wieczorem samodzielnie spacerowaliśmy po okolicy. 2 dzień stanął głównie pod znakiem zwiedzania centrum Berlina. Zdjęcia przed murem berlińskim, Reichstag, Muzeum Techniki i czas wolny w centrach handlowych. Główną atrakcją tej wycieczki miał być jednak 3, ostatni jej dzień. Pojechaliśmy wtedy na największe turystyczne targi na świecie ITB. Muszę przyznać, że początkowo wielkość hal tych targów wzbudziła mój podziw, jednak z czasem zapał zmalał. Oczywiście kraje i hotele starały pokazać się co najlepsze, jednak takie podejście nie do końca do mnie przemówiło. Byłam nieco zawiedziona, gdyż targi kojarzyły mi się z pewnymi profitami- nagrodami, o których słyszałam, że rozdawane są na targach w Poznaniu, np. PGA. Wiadomo, można było poczęstować się niekiedy smakołykami czy też trunkami z danych państw, no i jedyne co do mnie przemówiło POCZTÓWKAMI. To wielki plus, ale niestety jeden z niewielu. Oczywiście cała wycieczka była dla mnie wyjątkowa, nie mogę stwierdzić, że najlepsza, ale na pewno konkurencyjna do tej z Francji. Kraj mnie nie zachwycił tak jak Francja, jednak warunki podróży i noclegu bez porównywania wygrały. Wycieczka była także dużo lepsza pod względem towarzystwa, większego grona przyjaciół, gdzie dla porównania w Paryżu byłyśmy same tylko z Olą.
Stwierdziłabym, że wyjazd ten podobał mi się nawet bardziej od wcześniejszego, jednak Disneyland to najwspanialsze wspomnienie, przy którym ITB nie może stanąć.